Vadå Black Friday?

Black Friday, vad kommer det ifrån och måste du som återförsäljare också sänka priserna?   Idag är det Black Friday - den fredag som infaller dagen efter Thanksgiving i USA är nog utan att överdriva USA:s mest kända klämdag. En dag då många är lediga och som historiskt sett blivit en shoppingdag, då man också befinner sig på annan ort hos familj och släkt. Att den kallas just Black Friday är egentligen bara en ren tillfällighet som handlarna sedan 1960-talet försökt bygga mer positiva myter kring (t ex ”när röda siffror blir svarta”). Men butikerna ville locka till sig de många kunderna och så blev det till slut en dag av REA-priser och rabatter. Begreppet spred sig och idag är det en hel vecka av rabatter (Black Week) och dessutom med en extra måndag (Cyber Monday). Julen slår högre Med exakt en månad kvar till julafton är det dock julen som är det viktiga just nu i Unitedprofiles nätverk. Trots att Black Friday är stort inom näthandeln och att hela vår tjänst är webbaserad, så ser v

Goody ny godisleverantör i Sverige



Goody är den digitala erans inspirerande och moderna leverantör av profilerat godis. De vill förändra konfektyrbranschen genom att förbättra, förenkla, effektivisera och skapa hållbarhet på riktigt.

Efterfrågan av inspirerande, snygga och hållbara produkter ökar ständigt. Goody fokuserar på enkla och hållbara processer vilket ger dem förutsättningar att utföra sitt arbete på ett genomtänkt sätt. Med hög tillgänglighet och idel öra för kundernas behov och önskemål spår Goody en framtid med långsiktiga relationer i en bransch där efterfrågan av nya varor ständigt förändras.

Med ambitionen att ligga i framkant när det gäller digitalisering och produktutveckling väljer Goody varor och förpackningar med omsorg. Det ska vara roligt, enkelt och lönsamt att sälja Goodys produkter. Genom att följa och studera utvecklingen i andra branscher kompletterar och stärker de sitt erbjudande. Sortimentet i Unitedprofile kommer att byggas på allt eftersom så håll utkik.

- Vi är supernöjda med att samarbeta med Unitedprofile som är ett fantastiskt bra, hållbart och modernt verktyg för både återförsäljare och för oss som leverantör, säger Daniel Drott, Co-founder/sales på Goody.